Results 1 to 2 of 2

aanzuivering regeling tijdelijke opslag bij wegname onder DOMPROC

Allen,

Ik heb een vraag aangaande de wijze waarop in NL de regeling tijdelijke opslag wordt aangezuiverd bij de toepassing van de DOMPROC.
    Ik heb begrepen dat in NL containers die zich op een terminal in de haven onder de regeling tijdelijke opslag bevinden door de douane quasi onmiddellijk worden vrijgegeven nadat deze door een verlader (importeur) werden ingeschreven zijn administratie (= toepassing domiciliëringsprocedure).
    Aan de douane dienen slechts een beperkt aantal gegevens te worden verstrekt.

In dit verband heb ik volgende vragen :
    1. Welke gegevens dienen in het kader van DOMPROC aan de douane te worden verstrekt en op welke wijze ?
    2. op welke wijze wordt de summiere aangifte voor tijdelijke opslag aangezuiverd ?

M.b.t. deze laatste vraag heb ik één en ander onder cijfer 4.3 douanehandboek teruggevonden.
    Zo dient bv. summiere aangifte TO in DMF te worden ingediend. De afschrijving gebeurt met behulp van de afschrijvingsmodule NFV.

Ik ben ook geïnteresseerd hoe deze afschrijving concreet gebeurt. Zijn hierover handboeken beschikbaar of print screens uit het systeem ?
    Dienen artikelen en items één op één te worden afgeschreven alvorens de goederen (container) door douane wordt vrijgegeven ?

Alle info m.b.t. aanzuiveringsproces summiere aangifte en DOMPROC is welkom.

mvg

Jan

Hoi Jan,

Is aandacht voor gevraagd op linkedin alwaar de discussie verder is opgepakt , zie : http://www.linkedin.com/groupItem?vi...k=%2Egna_52796