Results 1 to 4 of 4

Kosten na de import

Hallo mensen

Ik importeer handschoenen(ongeveer 1000) vanuit China naar Rotterdam haven. Ik weet hoeveel BTW en importheffing moet betalen. Maar er moet natuurlijk ook een douane geregeld worden. Mijn vraag is hoeveel Euro's de douane en de papierwerk van douane gaat kosten tot dat ik de handschoenen in bezit heb.

Alvast bedankt voor de reacties.

Erdil

Kosten voor een invoeraangifte door een douane expediteur volgens mij ongeveer Euro 45,00 maximaal ? Daarnaast kunnen er loodsfaciliteiten in rekening worden gebracht door de terminal waar de goederen tijdelijk worden opgeslagen . Misschien goed om even contact op te nemen met een douane expediteur in rotterdam. Of misschien dat er nog op je post gereageerd wordt door een agent in rotterdam...
    Met vriendelijke groet,
    Franske

Quote Originally Posted by chemado View Post
    Kosten voor een invoeraangifte door een douane expediteur volgens mij ongeveer Euro 45,00 maximaal ? Daarnaast kunnen er loodsfaciliteiten in rekening worden gebracht door de terminal waar de goederen tijdelijk worden opgeslagen . Misschien goed om even contact op te nemen met een douane expediteur in rotterdam. Of misschien dat er nog op je post gereageerd wordt door een agent in rotterdam...

Bedankt voor de reactie en de informatie Chemado.

Ik ga binnenkort contact nemen met een douane. Het is nu fijn om te weten wat voor zaken ik tegen zal komen.

Erdil.

Ook hier een wat late reactie van mij.

Ervan uitgaand dat jouw lading in een container zit.

Altijd goed om bij een douane-expediteur je goed te
    laten voorlichten.
    Ik kan me voorstellen dat er mss ook nog container-
    handlings- en opslagkosten bij komen kijken en ik weet ook
    niet precies voor wie de kosten zijn als de container wordt
    geselecteerd om te worden gescand en wie het eventueel
    lossen en wederladen betalen mag. Ik kan me voorstellen
    dat alle kosten worden doorberekend aan de importeur?

Bij een groupagecontainer komen er ook nog kosten voor het
    strippen en de (tijdelijke) opslag en het vervoer van het opslag-
    instituut naar jouw bedrijf bij.

grtz